РЕАЛЬНОСТЬ РЕКЛАМНЫХ РАСХОДОВ ДЛЯ НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ

В статье рассматриваются рекламные расходы предприятия с позиции налогового учёта. Автором сделан вывод о том, что затраты на рекламную деятельность должны не только отвечать установленным требованиям, но и быть реальными в целях налогообложения.

REALITY OF ADVERTISING EXPENDITURE FOR TAXATION

The article discusses the advertising costs of enterprises with tax accounting. The author concluded that the costs of advertising activities must be not only certain, but also real to be considered.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
503-507
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples ' Friendship University of Russia
Keywords
advertising; advertising expenses; tax code; cost accounting; standardized expenses; non-standardized expenses; reality of expenses; реклама; рекламные расходы; налоговый кодекс; учёт расходов; нормируемые затраты; ненормируемые затраты; реальность расходов
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/85597/
Share

Other records