Предлагается инновационная форма работы по усвоению мультидисциплинарной терминологической системы в рамках обучения французскому языку для специальных целей. Проблематика межвузовского видеопроекта на французском языке с русскими субтитрами (36 минут): Леонардо да Винчи как повар и ресторатор; приготовление мясных шариков по его рецептуре; правила этикета, разработанные Леонардо; 500-летие со дня его смерти; проект замка Роморантен и дворец принцев-епископов Льежа (Бельгия). Изучаются стратегии сенсибилизации студентов, придания обучению личностного смысла и выработки навыков культурологического изыскания.
An innovative form of work on mastering a multidisciplinary terminological system in the framework of teaching French for specific purposes is proposed. Problems of the Intercollegiate video project in French with Russian subtitles (36 minutes): Leonardo da Vinci as a cook and restaurateur; cooking meatballs according to his recipe; rules of etiquette developed by Leonardo; the500th anniversary of his death; the project of Romorantin castle and the Palace of the princes-bishops of Liege (Belgium). Strategies for sensitizing students, giving personal meaning to learning, and developing cultural research skills are studied.