ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ТРАНСНАЦИОНАЛЬНЫХ КОРПОРАЦИЙ И ОРГАНИЗАЦИЙ КРОССКУЛЬТУРНОГО ПЕРСОНАЛА

В статье рассматриваются теоретические основы транснациональных корпораций и их интернационализации как корпоративных образований, а также как цифровые технологии влияют на эти процессы. Кроме того, речь идет о мультикультурности бизнеса, его преимуществах, прямых и глобальных последствиях. Во второй части анализируется теоретическая концепция транснациональных корпораций. И, наконец, мультикультурность в компаниях. Выводы автора направлены на расширение корпоративной культуры в свете ее влияния на мировую экономику.

This article examines the theoretical foundations of transnational corporations and the internationalization of both corporate and how digital technologies affect these processes. In addition, we are talking about the multiculturalism of business, its advantages, direct and global consequences. The first part of the article discusses in detail corporate internationalization and the impact of digital technologies on this process. The second part deals with the theoretical concept of transnational corporations. And finally, multiculturalism in companies. This is a theoretical article aimed at expanding corporate culture with knowledge of these topics and their impact on the global economy.

Publisher
Закрытое акционерное общество "Издательство "Экономика"
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
64-72
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов (РУДН)
Keywords
transnational; world economy; digital economy; economic theory; economic influence; multiculturalism; транснациональная; мировая экономика; цифровая экономика; экономическая теория; экономическое влияние; мультикультурализм
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/84984/
Share

Other records