POST-PANDEMIC FOREIGN LANGUAGE COMPETENCY TESTING THROUGH MODERN PLATFORMS AT RUDN UNIVERSITY

The study is about an experience at the RUDN University in a post-pandemic situation. Online education was set like a major part to teach and learn in this period. It seems to be a revolution, which has made all teachers and learners to adapt for a digitized world. The study shows how the space-time barrier has been crossed thanks to modern technology with an innovation in the educational system. Different platforms answer to all teachers and learners’ demands, so every platform has a default and a quality. Researches are talking about Virtual University. The analysis of Kahoot, TUIS and Examus give a view about different method to test student knowledge and competency. In Russia, Examus is the one who uses Artificial Intelligence. The result of the study will show how can an AI technology can be effective for Foreign Language Competency Testing to rule out fraud and cheating.

Статья посвящена опыту работы в РУДН в постпандемической ситуации. Онлайн-образование в этот период было основной частью обучения и воспитания. Это событие рассматривалось как революция, которая заставила всех учителей и учащихся адаптироваться к цифровому миру. Данное исследование показывает, как удалось преодолеть пространственно-временной барьер благодаря современным технологиям и инновациям в образовательной системе. Различные платформы отвечают основным требованиям учителей и учащихся, поэтому каждая платформа имеет значение по умолчанию и качеству. Учёные и соискатели говорят о Виртуальном университете. С помощью анализа Kahoot, ТУИС и EXAMUS автор дает представление о различных методах проверки знаний и компетенций студентов. В России Examus - это платформа, которая обладает основами искусственного интеллекта, технология которого может быть эффективной для проведения теста на знание иностранного языка, обеспечивающая контроль и защиту от жульничества и нарушения со стороны учащихся.

Authors
Publisher
Шахназарян Владимир Михайлович
Number of issue
1
Language
English
Pages
81-91
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
open-source learning management system (Moodle); online proctoring system (Examus); Artificial Intelligence (AI); competency assessment; online education; система управления обучением с открытым ресурсом (Moodle); система онлайн-контроля (Examus); искусственный интеллект (ИИ); оценка компетентности; онлайн обучение
Share

Other records