Цель исследования - раскрыть специфику и эффективность метода blended learning при обучении английскому языку в 6 классах. В ходе исследования был проведён анонимный опрос на базе ЧОУ школа "Лексис", ориентированной на инновационные технологии в обучении, целью которого служило выявление отношения к Blended Language Learning. Научная новизна заключается в выделении положительных черт подхода и тех аспектов, которые нуждаются в качественном улучшении. В результате выявлены слабые и сильные стороны Blended Learning. К числу сильных сторон следует отнести развитие творческого потенциала учащихся, улучшение навыков говорения, активная смена деятельности, их всестороннее развитие. К отрицательным сторонам относится увеличение количества часов, затрачиваемых на подготовку к занятиям, возможные технические трудности в условиях удалённого обучения на фоне СOVID-19.
The purpose of the study is to reveal the specifics and effectiveness of the blended learning method in teaching English in grades 6. In the course of the study, an anonymous survey was conducted on the basis of the CHOU school "Lexis", focused on innovative technologies in teaching, the purpose of which was to identify attitudes to Blended Language Learning. The scientific novelty lies in the identification of the positive features of the approach and those aspects that need qualitative improvement. As a result, the weaknesses and strengths of Blended Learning are revealed. The strengths include the development of students' creative potential, improvement of speaking skills, active change of activities, and their comprehensive development. The negative aspects include an increase in the number of hours spent on preparing for classes, possible technical difficulties in remote learning against the background of COVID-19.