ТОЛЕРАНТНОСТЬ В МЕДИАДИСКУРСЕ (НА МАТЕРИАЛЕ ЖАНРА РЕЦЕНЗИЙ)

In modern society, it is extremely important to comprehend the tolerance and its diverse issues. It is necessary to make interdisciplinary analysis integrating philosophical, sociological, political, science, psychological and linguistic approaches to this category, to systematize the accumulated theoretical and empirical knowledge in constantly changing discursive practices. The authors analyzed media discourse. It is the sphere with a specific manifestation of tolerance. This area essentially involves discussion, critical evaluation, sometimes unflattering one, and therefore it is interesting to investigate the limits of tolerance in this area. The research is based on the texts of the publicist and theatre critic T.V. Moskvina. For the direct study of the text material, the authors used the cognitive and linguopragmatic analysis.

Authors
Куликова Э.Г. 1, 2 , Акай О.М. 1, 3 , Кодалаева Х.Г.4
Publisher
Северо-Кавказский научный центр высшей школы федерального государственного автономного образовательного учреждения высшего профессионального образования Южный федеральный университет
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
93-103
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
  • 2 Ростовский государственный экономический университет (РИНХ)
  • 3 Санкт-Петербургский государственный университет
  • 4 Юго-Осетинский государственный университет имени А.А. Тибилова
Keywords
tolerance; ethical and speech norms; argumentation; genre of review; media discourse
Share

Other records

Акай О.М., Куликова Э.Г., Беляева И.В.
Гуманитарные и социальные науки. Северо-Кавказский научный центр высшей школы федерального государственного автономного образовательного учреждения высшего профессионального образования Южный федеральный университет. 2021. P. 53-66
Чжан И
Гуманитарные и социальные науки. Северо-Кавказский научный центр высшей школы федерального государственного автономного образовательного учреждения высшего профессионального образования Южный федеральный университет. 2021. P. 189-199