Интеллектуально-информативные и эстетические составляющие «продвигающего текста» в сфере культуры

Рассматривается «продвигающий текст» в сфере культуры, выполняющий просветительские задачи при помощи реализации информативно-интеллектуальной и эстетической функций, а также лингвостилистические особенности наименований художественных выставок.

INTELLECTUAL AND INFORMATIVE, AND AESTHETIC COMPONENTS OF “PROMOTIONAL TEXTS” IN THE FIELD OF CULTURE

The article deals with promotional texts in the field of culture. Such texts perform educational tasks through the implementation of the informative and intellectual, and the aesthetic functions. The article also considers the linguistic and stylistic features of geortonyms - names of art exhibiti

Authors
Conference proceedings
Publisher
ООО "Медиапапир"
Language
Russian
Pages
187-190
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
promotional text; art exhibitions; geortonym; marketing linguistics; media linguistics; продвигающий текст; художественные выставки; геортоним; маркетинговая лингвистика; медиалингвистика
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/79310/
Share

Other records