Актуальность выбранной темы обусловлена возрастающей ролью образовательных платформ не только в повышении квалификации сотрудников компании, но и в процессе взаимодействия компании и клиента. В статье оценена роль подобных ресурсов в настоящее время, продемонстрирован их функционал и перспективы на ближайшее будущее. Цель исследования заключается в подтверждении гипотезы о том, что внедрение нового формата взаимодействия в текущей ситуации и перспективе экономически обосновано и целесообразно. По мнению автора, внедрение «образовательных платформ» позволит решить проблему лидоинтеграции и эффективного взаимодействия с клиентом, интенсифицировать контакты и диверсифицировать круг направлений деятельности компании, тем самым повысив ее эффективность.
The relevance of the chosen topic is due to the increasing role of educational platforms not only in improving the skills of the company's employees, but also in the process of interaction between the company and the client. The article evaluates the role of such resources at the present time, demonstrates their functionality and prospects for the near future. The purpose of the study is to confirm the hypothesis that the introduction of a new format of interaction in the current situation and in the future is economically justified and appropriate. According to the author, the introduction of "educational platforms" will solve the problem of integration and effective interaction with the client, intensify contacts and diversify the range of activities of the company, thereby increasing its efficiency.