Колониальное наследие и англофонная проблема в Камеруне

Целью исследования является выявление исторического контекста формирования и реализации на различных уровнях феномена «грубой маргинализации человека», рассмотренного на примере англоязычного меньшинства в условиях правления франкоязычных режимов в Республике Камерун. Статья основана на предположении, что изучению исторических реалий прошлого следует уделять первоочередное внимание, чтобы попытаться преодолеть возникшую за много лет социально-политическую напряженность как в юго-западных, так и северо-западных регионах Камеруна. Показано, что исторические и культурные различия оказали первостепенное влияние на обострение англоязычного кризиса в Камеруне.

COLONIAL LEGACY OF ANGLOPHONE PROBLEM IN CAMEROON

The aim of the study is to identify the historical context of the formation and implementation at various levels of the phenomenon of “gross marginalization of a person”, considered on the example of the Anglophone minority under the rule of French-speaking regimes in the Republic of Cameroon. This article is based on the assumption that the study of the historical realities of the past should be given priority in order to try to overcome the sociopolitical tensions that have arisen over many years in both the south-western and north-western regions of Cameroon. It is shown that historical and cultural differences have had a primary impact on the aggravation of the English-speaking crisis in Cameroon.

Authors
Publisher
РУДН
Language
English
Pages
64-76
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
Cameroon anglophone problem; language ideology; geopolitics; regional studies; colonial representation; official biculturalism; Separatists/Secessionists; Ambazonia; Камерунская англоязычная проблема; языковая идеология; геополитика; региональные исследования; колониальное представительство; официальный бикультурализм; сепаратисты; Амбазония
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/78865/
Share

Other records