ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ И АССИСТИВНОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ЛИЦ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ

В статье обосновывается необходимость организации качественного психолого-педагогического и ассистивного сопровождения профессионального образования и последующего трудоустройства лиц с инвалидностью, а также проводится анализ обеспеченности среднего профессионального образования узкими специалистами.

PSYCHOLOGICAL, PEDAGOGICAL AND ASSISTIVE SUPPORT OF PROFESSIONAL EDUCATION OF PERSONS WITH DISABILITIES

The article substantiates the need to organize high-quality psychological, pedagogical and assistive support of professional education and subsequent employment of persons with disabilities. The article analyzes the ensuring of secondary vocational education by focused specialists.

Publisher
Издательство "Познание"
Language
Russian
Pages
182-186
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
inclusion; inclusive professional education; persons with disabilities; persons with special needs; assistive support; attended employment; инклюзия; инклюзивное профессиональное образование; лица с инвалидностью и ограниченными возможностями здоровья; ассистивное сопровождение; сопровождаемое трудоустройство
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/78111/
Share

Other records