ЧТОБЫ ОПЫТ НЕ ОКАЗАЛСЯ "ПУТЕМ ОШИБОК ТРУДНЫХ" (О ФОРМИРОВАНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ ДОШКОЛЬНЫХ ПЕДАГОГОВ, РАБОТАЮЩИХ С ДВУЯЗЫЧНЫМИ ДЕТЬМИ)

В статье рассматривается современное положение системы дошкольного образования детей-билингвов. Внимание уделяется личности педагога и качествам, которыми он должен обладать, современным инновационным методикам преподавания. Освещены подходы и методы, которые представляются наиболее эффективными для обучения детей-билингвов. Дается оценка педагогическому процессу дошкольных образовательных организаций с двуязычной средой.

EXPERIENCE AS NOT "A DIFFICULT WAY OF MISTAKES": ON FORMATION OF PROFESSIONAL AND COMMUNICATIVE COMPETENCE OF PRESCHOOL TEACHERS WORKING WITH BILINGUAL CHILDREN

The article discusses modern situation in the system of preschool education of bilingual children. Special attention is paid to the identity of teacher and qualities, one has to possess, to modern innovative techniques of teaching. Represented approaches and methods are the most effective for training of bilingual children. The authors give their assessment of pedagogical process of the preschool educational organizations with the bilingual environment.

Publisher
Некоммерческое партнерство "Общество преподавателей русского языка и литературы"
Language
Russian
Pages
1112-1118
Status
Published
Number
5
Year
2016
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
культурно-языковое образование; личность педагога; коммуникативные стратегии; билингвизм; педагогические методы; cultural and language education; identity of the teacher; communicative strategy; bilingualism; pedagogical methods
Share

Other records

Балыхина Т.М., Аббасова А.А.
Динамика языковых и культурных процессов в современной России. Некоммерческое партнерство "Общество преподавателей русского языка и литературы". 2016. P. 1621-1624