Мультимедийная среда обучения речевому этикету носителей языка и инофонов

В статье интерпретируются результаты апробации интернет-ресурса «Речевой этикет в ситуациях и заданиях» и электронного пособия «Академия речевого этикета» применительно к области обучения русскому языку как неродному и как иностранному. Выявляются формы и методы работы с мультимедийными учебными материалами по речевому этикету на уроках русского языка и во внеурочной деятельности, способы их взаимодействия с традиционными учебниками и пособиями.

MULTIMEDIA EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SPEECH ETIQUETTE TRAINING IN STUDIES OF A LANGUAGE AS NATIVE OR FOREIGN

In this article is given an interpretation for the testing results of internet source «speech etiquette in tasks and situations» and a computer course «The speech etiquette high school» in the matter of studying Russian as a foreign a second native language. Here is revealed the forms and methods of work with multimedia speech etiquette study tools on the Russian lessons and in the after-training activities. In this article are also given some means of their collaboration with traditional tools of education.

Authors
Archangelskaya A.L. 1 , Kameneva O.V.2
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
31-35
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Средняя общеобразовательная школа № 30 г. Пензы
Keywords
интернет-ресурсы; электронное пособие; обучение речевому этикету носителей языка и инофонов; computer course; internet source; speech etiquette; studying Russian as a foreign a second native language
Date of creation
30.12.2020
Date of change
30.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71418/
Share

Other records

Pavlyuk N.A.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2009. P. 21-25