Лексика как один из главных компонентов содержания обучения иностранному языку на продвинутом этапе

Рассматривая расширение активного словарного запаса в качестве важнейшего условия совершенствования коммуникативной компетенции учащихся, авторы обосновывают необходимость отказа от грамматизированного подхода к обучению иностранному языку на продвинутом этапе. Знание системных связей лексических единиц, активное владение коллокациями являются, по их мнению, залогом успеха в использовании языка как инструмента общения.

LEXIS AS ONE OF THE MAIN COMPONENTS OF ANY MEANING-CENTERED FOREIGN LANGUAGE SYLLABUS DESIGNED FOR ADVANCED STUDENTS

In accordance with communicative approach the expansion of active vocabulary is considered to be the major condition of students' communicative competence. The authors refer language at the advanced stage to grammaticalised lexis. The knowledge of system connections of lexical units, active possession of collocations are, in their opinion, the keystone to success in use of language for communication purposes.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
72-76
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
продвинутый этап обучения РКИ; лексические навыки; коллокация; принципы отбора лексики; advanced stage of studying Russian; lexical skills; collocation; principles of selection vocabulary
Date of creation
29.12.2020
Date of change
29.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71403/
Share

Other records

Bulavina M.A.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 77-82