Творчество как языковая деятельность в процессе обучения

Рассматриваются вопросы, связанные с творческим потенциалом человека. Он отражает способности личности. Развитие творчества у будущих специалистов с высшим образованием является важным фактором обучения. Задача преподавателя русского языка состоит в формировании языковой деятельности на основе творческого процесса.

CREATIVITY AS LANGUAGE ACTIVITY IN THE PROCESS OF EDUCATION

This article is dedicated to the study of human being's creative potential, which reflects capabilities of individual personality. The development of future specialist' creativity, who had received higher education, is examined as very important factor of educative process. The article touches some problems of professors of Russian language regarding forming language activity on the base creative process.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
120-125
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
творчество; творческий потенциал; деятельность; процесс; личность; обучение; creativity; creative potential; activity; process; personality; education
Share

Other records

Nazartseva E.A.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 109-113
Kurguzenkova Z.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 13-16