Типологическое изучение языков как лингвистическая основа обучения русскому произношению

В статье делается акцент на обязательном использовании результатов, полученных после проведения типологического изучения родного языка учащегося и изучаемого, что составит лингвистическую основу обучения русскому произношению. В статье представлено краткое описание фонологической и морфологической (на примере флективных языков) классификаций языков.

THE TYPOLOGICAL STUDYING OF LANGUAGES AS THE LINGUISTIC BASIS OF TEACHING THE RUSSIAN PRONUNCIATION

The article makes an emphasis on the obligatory use of the results received after carrying out the typological studying of a native language of a student and a studied one that will make a linguistic basis of teaching the Russian pronunciation. The article gives the short description of the phonological and morphological (on the basis of inflexional languages) classifications of languages.

Authors
Naumenko Y.M.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
114-120
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
обучение произношению; типологические исследования; фонологическая классификация; морфологическая классификация; teaching the Russian pronunciation; typological studying; phonological classification; morphological classification
Date of creation
24.12.2020
Date of change
24.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71374/
Share

Other records

Gartsov A.D.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 121-125