Дистанционное образование в рамках мирового опыта и российского законодательства

Современный человек должен иметь возможность выбора различных форм обучения в различные периоды своей жизни. Система дистанционного обучения полностью основана на современных средствах информационных и коммуникационных технологий, позволяющих вести процесс обучения непрерывно, не привязывать его к определенному географическому положению или временному интервалу.

DISTANCE EDUCATION IN THE CONTEXT OF WORLD EXPERIENCE AND RUSSIAN LAW

Modern man must be able to choose different forms of education in different periods of his life. Distance education system is entirely based on contemporary means of information and communication technologies making the learning process uninterrupted, not to bind it to a specific geographical location or time interval.

Authors
Morozov E.A.1 , Belousova M.N.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
42-46
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
дистанционное обучение; форма образования; источник информации; знания; образовательное учреждение; наука; подготовка педагогов; инновационные проекты; distance learning; system of supplementary education; a form of education; source of information; knowledge; educational institution; science; teacher training; innovative projects
Date of creation
24.12.2020
Date of change
24.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71368/
Share

Other records

Elnikova S.I.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 27-32
Alimova M.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 56-60