Запоминание как доминанта процесса научения иностранцев русскому языку

В статье рассматриваются психологические факторы, влияющие на процесс запоминания (фактор времени, новизны, интереса, внимания, эмоций и др.) В статье описываются приемы, которые способствуют лучшему запоминанию и формированию долговременных навыков в процессе научения иностранцев русскому языку.

MEMORIZATION AS A DOMINANT OF THE PROCESS OF TEACHING RUSSIAN TO FOREIGN STUDENTS

The paper is dedicated to the factors influencing on the process of memorization (those of time, novelty, interest, attention, emotions and others). It describes language means contributing to better memorization and formation of long duration skills in the process of teaching Russian to the foreigners.

Authors
Rozanova S.P.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
76-82
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
методика обучения РКИ; запоминание; формирование долговременных навыков; methods of teaching Russian as a foreign language; memorization; long duration skills formation
Share

Other records

Novikova A.K.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2011. P. 68-75