Ценностно-смысловой аспект изучения материала по духовной традиции британского фольклора: о роли иностранного языка в развитии личности

В статье рассматриваются проблемы ценностно-смыслового развития личности студента вуза в процессе изучения материала по духовной традиции британского фольклора. Иностранный язык - английский - выступает инструментом вхождения личности в мир традиционной духовной культуры страны изучаемого языка.

VALUE-SEMANTIC ASPECT OF STUDYING THE MATERIALS ON SPIRITUAL TRADITION OF THE BRITISH FOLKLORE: ABOUT THE MEANING OF FOREIGN LANGUAGE IN THE DEVELOPMENT OF A PERSONALITY

In the article are considered the problems of value-semantic development of high-school's student's personality in a process of studying the materials on spiritual tradition of the British folklore. The foreign language - English - appears as the instrument of the personality's entering to the world of the traditional spiritual culture of the country of the language under study.

Authors
Nevmerzhitskaya Y.P.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
78-84
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
английский язык; ценностно-смысловой аспект; британский фольклор; пословицы; English; value-semantic aspect; British folklore; proverbs
Share

Other records

Mikheeva A.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2011. P. 74-77
Polyakova A.A.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2011. P. 85-92