Выбор как условие автономного обучения на занятиях домашнего чтения (на материале итальянского языка как второй специальности)

В статье автор ставит вопрос о самообразовании и способности к самостоятельной познавательной деятельности выпускников вузов. Рассмотрены условия формирования самостоятельной познавательной деятельности студента-лингвиста. В статье автор анализирует структуру выбора как условия автономного обучения и приводит методические рекомендации.

SELECTING A CONDITION AUTONOMOUS LEARNING IN THE CLASSROOM HOME READING (THE MATERIAL OF ITALIAN AS A SECOND SPECIALTY)

The author considers the acute problems in national pedagogy of the question of self-education and the ability to self-cognitive activity of graduates. The conditions for the formation of independent cognitive activity of the student and linguist. The author analyzes the choice, such as the motives, goals, needs, and goal-setting mechanism when making assignments.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
63-71
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
познавательная деятельность; условия; структура выбора; принятие решения; cognitive activity; condition; attributes selection; decision-making
Date of creation
11.12.2020
Date of change
11.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71285/
Share

Other records