Тезаурусный подход при создании учебного терминологического словаря

В статье рассматривается возможность применения тезаурусного подхода при создании учебного терминологического словаря различных предметно-образовательных дисциплин, а также обобщаются современные достижения в области учебной лексикографии, анализируются функции, целевая направленность учебного словаря, определяются и рассматриваются предположительные результаты обучения русскому языку при использовании терминологического словаря тезаурусного типа.

THESAURUS APPROACH TO THE CREATION OF EDUCATIONAL TERMINOLOGICAL DICTIONARY

The article deals with the potential of thesaurus approach to creation of educational terminological dictionaries of different scientific-educational fields. Latest achievements of educational lexicography, aims and goals of educational dictionaries are under analysis. The results of teaching Russian as a foreign language with the help of terminological educational dictionaries of thesaurus type are also characterized.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
129-134
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
учебная лексикография; учебный словарь; функции учебного словаря; тезаурус; тезаурусный подход; educational lexicography; educational dictionary; functions of educational dictionary; thesaurus; thesaurus approach
Date of creation
07.12.2020
Date of change
07.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71246/
Share

Other records

Titova L.A., Chekhonina I.E., Shcherbakova O.M.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 121-128