Когнитивный подход в методической организации учебного процесса (на примере обучения русскому произношению иностранных учащихся)

В статье рассматриваются пути реализации когнитивного подхода в методической организации учебного процесса на примере обучения русскому произношению, особенности обучения китайских студентов русской фонетике, описываются практические приемы предъявления учебного материала и типы заданий.

THE COGNITIVE METHOD IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (ON THE EXAMPLE OF TEACHING RUSSIAN PRONUNCIATION TO FOREIGN STUDENTS)

In the article the ways of realization of cognitive method in the study process of Russian language pronunciation, the special features of teaching Russian phonetic system to Chinese students are observed, practical recommendations, samples of educational materials containing methods of presentation and types of exercises are suggested.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
18-21
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
когнитивный подход; учащийся как объект и субъект обучения; ритмика русского слова; китайские студенты; практические приемы; типы заданий; cognitive method; the student as object and subject of study process; the rhythmic of a Russian word; Chinese students; types of exercises
Date of creation
07.12.2020
Date of change
07.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71234/
Share

Other records

Balykhina T.M., Cherkashina T.T.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 7-11