Приемы вовлечения учащихся в интерактивную деятельность на уроках иностранного языка (на примере китайского языка)

Статья посвящена проблеме технологии интерактивного обучения на уроках китайского языка и формам организации приемов интерактивной технологии для успешного решения некоторых задач обучения иностранному языку в школе.

TECHNIQUES INVOLVE STUDENTS IN INTERACTIVE ACTIVITIES IN FOREIGN LANGUAGE CLASS (THE CASE OF CHINESE LANGUAGE)

The article describes the technology of interactive learning the lessons of Chinese language and forms of perceiving interactive technology for the successful solution of major problems of foreign language teaching in schools.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
44-51
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
структура интерактивного урока; приемы моделирования ситуаций; формы проведения уроков; отбор материала; развитие мышления; structure of an interactive lesson; methods of modeling situations; the form of the lessons; the selection of material; the development of thinking
Date of creation
07.12.2020
Date of change
07.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71227/
Share

Other records

Makhankova I.P., Novikova N.S., Serova L.K., Khvorikova E.G.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 52-57