Экспериментальное исследование произношения русских взрывных согласных в корейской аудитории

В статье рассматривается проблема оглушения русских взрывных согласных в произношении корейских студентов. Автором статьи был проведен эксперимент для выявления разницы произношения взрывных согласных носителем русского языка и корейских студентов.

AN EXPERIMENTAL STUDY OF THE ACOUSTIC CHARACTERISTICS OF THE RUSSIAN VOICED AND VOICELESS EXPLOSIVE CONSONANTS IN THE PRONUNCIATION BY KOREAN STUDENTS

This paper considers the problem of voiced and voiceless Russian explosive consonants in the Russian pronunciation by Korean students. An experiment was conducted to identify the acoustic variations in the pronunciation by Korean students of Russian explosive consonants. In the first stage, a computer program Praat 5.3.48 recorded Russian explosive consonants pronounced by native speakers of Russian and Korean languages. In the second stage, during the comparative analysis of the results of the experiment, acoustic characteristics of Russian explosive consonants were analyzed, and while they were pronounced by Korean students, they were found to have deviated from the norm of Russian language.

Authors
Kaparushkina D.I.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
47-54
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
экспериментальное исследование; русские согласные; корейские согласные; акустические характеристики согласных; компьютерная программа Praat; звонкие и глухие согласные; русские взрывные согласные; русское произношение корейских студентов; experimental study; comparative study of Russian and Korean consonants; acoustic characteristics of consonants; computer program Praat; Russian voiced and voiceless consonants; Russian explosive consonants; Russian pronunciation by Korean students
Share

Other records

Sharifzade K.L.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2014. P. 74-80