К ВОПРОСУ ОБ ОСОБЕННОСТЯХ И ФУНКЦИЯХ АНТРОПОНИМОВ В АНГЛОЯЗЫЧНОМ ДЕЛОВОМ ДИСКУРСЕ

В статье на материале популярных британских брендов рассматриваются наиболее характерные особенности и функции антропонимов, используемых в англоязычном деловом дискурсе. Определяются типы антропонимов, особенности их функционирования в качестве бизнес-объектов, брендов. Прослеживаются типичные тенденции в наименовании брендов.

TO THE QUESTION ABOUT FEATURES AND FUNCTIONS OF ANTHROPONYMS IN THE ENGLISH LANGUAGE BUSINESS DISCOURSE

The article considers the most typical peculiarities of anthroponyms and their functions in the English business discourse on the material of the popular British brands. Types of anthroponyms and special aspects of their functions are defined, as well as particularities of their functioning as business objects and brands. The authors trace characteristic tendencies of branding.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Научные технологии
Number of issue
12-2
Language
Russian
Pages
165-168
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
антропонимы; когнитивная функция; аффективная функция; воплощенные и невоплощенные антропонимы; бренд; anthroponyms; cognitive function; affective function; embodied and disembodied anthroponyms; brand
Share

Other records

Clemente-Smirnova S.D.
Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Гуманитарные науки. Общество с ограниченной ответственностью Научные технологии. 2019. P. 169-173