Phraseologisms and epithet as a linguistic means of creating an image on restaurant advertising online

Language means, for creating a system of images of goods, commodities and services, are performing significant functions when composing advertising texts of internet-advertising. Interpreting advertising text as a ‘creative' and meaningful product of the media we aim to articulate fully what “IMAGE” it has to deliver about the world. This study is to examine the functioning and effectiveness of Phraseological units and epithet, in Internet advertising on the materials of the restaurants Web-sites' in Moscow. As A.N. Nazaikin had observed, any Internet site in itself is an advertisement of a company or a product to which it is dedicated. Sufficient definition of the key concepts; Internet, advertising, internet-advertising, epithet and phraseology will be given. In the course of our study we will rely on D.S. Sknarevs' definition of phraseological units. The methodological basis of the research is the analytical-theoretical method. Some hundreds of advertising texts selected from the sites of restaurants will be analyzed. Thus, our conclusion driven from the given examples, of the phraseological unites and the epithets found in the analyzed advertising texts, will reflect the effectiveness and productivity of language means and will act as a vivid expressive means of creating the image of a restaurant in Internet advertising.

Значительную роль при составлении текстов интернет-рекламы играют языковые средства создания образа товаров и услуг. Интерпретируя текст как «творческий» и значимый продукт средств массовой информации, мы должны четко представлять, в какой форме и с помощью каких языковых средств создается эмоциональная образность текста. Цель данного исследования - рассмотреть семантические свойства фразеологизмов и специфику эпитетов, функционирующих в текстах рекламы ресторанов (на материале интернет-сайтов ресторанов г. Москвы). По верному замечанию А.Н. Назайкина, любой интернет-сайт сам по себе уже является рекламой компании или товара, которым он посвящен. Понятиям Интернет, реклама, интернет-реклама, эпитет и фразеологизм даны четкие определения. В ходе нашего исследования опираемся на определение фразеологической единицы, данное Д.С. Скнаревым. Методологической основой исследования является аналитико-теоретический метод. Материалом для исследования послужили интернет-сайты ресторанов. Автор статьи приходит к выводу о том, что среди языковых средств создания рекламного образа наиболее продуктивны фразеологизмы и эпитеты. Данные средства создания образности весьма эффективны и репрезентативны в интернет-рекламе ресторанов. Они придают рекламному тексту выразительную эмоционально-экспрессивную окраску, формируют запоминающийся рекламный образ в сознании целевой аудитории маркетингового воздействия.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Мир науки
Number of issue
1
Language
English
Pages
9
Status
Published
Volume
11
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples friendship university of Russia
Keywords
интернет; реклама; интернет-реклама; фразеологизм; эпитет; рекламный образ; рекламный текст; internet; advertising; internet-advertising; phraseological units; epithet; advertising image; advertising text
Share

Other records