LEXICAL PECULIARITIES OF PROFESSIONAL JARGON IN CORPORATE COMMUNICATION

Today, modern corporations use various discursive events, such as job advertisements, business correspondence, CEO statements, and annual reports to maintain a corporate identity that fully reflects the professional target language. Today, communication serves as an important tool for corporate interaction as a common ideological position aimed at achieving specific corporate goals. This article discusses the important lexical characteristics of professional jargon in British and Australian corporate communication and identifies the most common lexical features encountered in corporate communication. To achieve this goal, the following tasks were set: (1) to identify the features of interpersonal discourse used in communication. (2) to identify the most prominent lexical characteristics in British and Australian corporate communication. The article reveals the frequency of lexical units in intercultural business communication and proves that professional jargon in corporate communication plays a huge role in maintaining corporate identity. Consequently, corporations choose a particular communication style to achieve corporate goals.

В настоящее время современные корпорации используют различные дискурсивные события, такие как объявления о работе, деловая корреспонденция, письма генеральных директоров и годовые отчеты для поддержания фирменного стиля, который полностью отражает профессиональный целевой язык. Сегодня коммуникация служит важным инструментом корпоративного взаимодействия как общей идеологической позиции, направленной на достижение конкретных корпоративных целей. В данной статье рассматриваются важные лексические и синтаксические характеристики британского и австралийского профессионального жаргона и выявляются наиболее распространенные лексические особенности, встречающиеся в корпоративном общении. Для достижения этой цели поставлены следующие задачи: (1) выявить особенности межличностного дискурса, используемые в общении. (2) выявить наиболее выдающиеся лексические характеристики в британской и австралийской корпоративной коммуникации. В статье раскрывается частотность лексических единиц в межкультурной деловой коммуникации и доказывается, что профессиональный жаргон в корпоративном общении играет огромную роль в поддержании корпоративной идентичности. Следовательно, корпорации выбирают определенный стиль общения для достижения корпоративных целей.

Authors
Publisher
Некоммерческое партнерство Национальное Объединение Преподавателей Иностранных Языков Делового и Профессионального Общения в сфере бизнеса
Number of issue
1
Language
English
Pages
107-121
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
межкультурное корпоративное общение; профессионально-жаргонные слова; речевое поведение; годовой отчет; лексика; intercultural corporate communication; professional jargon; speech behaviour; annual report; lexis
Share

Other records

Украинцев С.Е., Захарова И.Н., Заплатников А.Л., Белоусова Т.В., Белоцерковцева Л.Д., Овсянников Д.Ю., Горев В.В., Рожко Ю.В.
Неонатология: новости, мнения, обучение. Общество с ограниченной ответственностью Издательская группа ГЭОТАР-Медиа. Vol. 8. 2020. P. 28-38