В статье рассматриваются вопросы использования технологии формирования языкового портфолио в процессе обучения профессиональной иноязычной коммуникации. Цель статьи: определить основные направления создания языкового портфолио (франкоязычного) в контексте международного сотрудничества в различных профессиональных областях. Методы: теоретического анализа, вычленения синтез-структур, лингвистического наблюдения, описательный метод. Результаты: обоснована актуальность технологии портфолио в обучении профессиональной иноязычной коммуникации; выявлены сферы международного франко-русского международного сотрудничества, актуализирующие значимость языковых портфолио, языковых презентаций.
The article discusses the use of technology for the formation of a language portfolio in the process of training professional foreign language communication. The purpose of the article is to determine the main directions of creating a language portfolio (French-speaking) in the context of international cooperation in various professional fields. The research methods are theoretical analysis, isolation of synthesis structures, linguistic observation, and descriptive method. The findings are as follows: the relevance of portfolio technology in the training of professional foreign language communication is justified; spheres of international Franco-Russian international cooperation are identified that actualize the importance of language portfolios and language presentations.