Основы построения методологии создания уникальной продукции

В текущих экономических условиях, характеризуемых внедрением новых информационных цифровых технологий, процессы разработки и производства уникальной продукции претерпевают существенные изменения. В статье рассмотрены модели и последовательность этапов жизненного цикла продукции, автором сформированы основы комплексной методологии создания уникальной продукции, включающей совокупность экономических механизмов и инструментов, которые могут получить развитие в виде прикладного программного решения.

Basics of building a methodology for creating unique products

In the current economic conditions, characterized by the introduction of new digital information technologies, the processes of development and production of unique products are undergoing significant changes. The article considers the models and sequence of stages of the product life cycle, the author formed the basis of a comprehensive methodology for creating unique products, including a set of economic mechanisms and tools that can be developed in the form of an applies software solution.

Authors
Publisher
Акционерное общество Институт микроэкономики
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
13-22
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
уникальная продукция; конкурентные преимущества; цифровая экономика; управление; жизненный цикл; unique products; competitive advantages; digital economy; management; life cycle
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/68260/
Share

Other records

Милюткин В.А., Буксман В.Э., Шахов В.А., Калашников А.В., Дион Ахметх
Известия Оренбургского государственного аграрного университета. 2020. P. 118-123