В статье рассматриваются проблемы и содержание преподавания курса «Региональная экономика и управление» на экономическом факультете Российского университета дружбы народов и его значение для формирования профессиональных компетенций экономиста. Анализируется место курса в образовательных стандартах, а также последствия недостаточного использования пространственного анализа в экономике. Подробно рассмотрены цели и задачи курса, получаемые студентами практические навыки регионального анализа, работа кафедры по активизации деятельности студентов и повышению интереса к дисциплине.
The article is devoted to the problems and the content of academic course «Regional Economics and management» at the Economic Faculty of People's Friendship University of Russia and its importance for professional skills of economists. The position of the course «Regional Economics and management» in the educational standards, the role of spatial analysis, and consequences of its undervaluation were analyzed. Special importance was given to main course' objectives and practical skills of applied analysis used in the teaching process; the role of the department of Regional Economics and Geography in enhancing the students' interest to the course.