О значимости ошибок, возникающих при использовании метода фокус-групп (по результатам поискового исследования)

Описывается поисковое эмпирическое исследование ошибок и трудностей, встречающихся при использовании метода фокус-групп в конкретных социологических и маркетинговых исследованиях. Также приводится иерархическая классификация возможных ошибок и даются краткие рекомендации, которые помогут избежать их возникновения в процессе применения метода на практике.

The significance of errors induced by the focus group method implementation (the results of the survey research)

The paper examines the empirical survey research devoted to the analysis of errors and difficulties emerging in the process of the focus group method implementation in case sociological and marketing research. The possible errors hierarchical classification is provided as well as schematic guidelines are outlined which can be instrumental in preventing their rise in the process of the practical implementation of the method.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
83-91
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
поисковое эмпирическое исследование; метод фокус-групп; ошибки; empirical survey research; focus group method; errors
Date of creation
08.04.2020
Date of change
08.04.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/62871/
Share

Other records