Феноменология социального в фотографическом изображении: социокультурные аспекты изучения рекламной фотографии

Фотография и рекламное фото в частности способствует укреплению уже выработанной или нарождающейся социокультурной установки индивида и тем самым влияет на ценностные ориентиры общества. Автор проводит теоретическое исследование сущности феномена фотографии и специфики рекламного фото, а также детально рассматривает роль фотографии и ее социокультурные функции. Особое внимание уделяется проблемам моделирования социальной реальности фотографией, ее уникальным способностям конструировать представление человека об окружающем его мире и принятых в нем правилах и моделях поведения.

The phenomenology of the social component in photographic image: social and cultural aspects of advertising photography analysis

Photography and advertising photography in particular can foster both the previously developed and emerging sociocultural attitudes of the individual and thus affect social values. The theoretical investigation of the nature of the photography phenomenon as well as the peculiar features of the advertising photography is carried out by the author. The role of photography and its social and cultural functions are analyzed in detail as well. Special emphasis is given to the issues of social reality modelling by means of photography, its unparalleled powers to construct human being's apprehension of the visual environment and the appropriate patterns and models of behaviour.

Authors
Grigoryeva А.V.1
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
30-41
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
рекламное фото; социокультурная установка индивида; моделирование социальной реальности; photography; sociocultural attitudes of the individual; social reality modelling
Date of creation
08.04.2020
Date of change
08.04.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/62869/
Share

Other records