В статье представлен анализ информационной деятельности британских СМИ в годы Второй мировой войны. Целью работы является изучение особенностей взаимодействия правительственных органов со всеми каналами СМИ. Новизна исследования заключается в том, что проводится комплексное рассмотрение деятельности коалиционного правительства и Министерства информации по отношению к британским СМИ на основе привлечения оригинального материала. Авторы определяют этапы эволюции информационной политики правительственных кругов и устанавливают, что им удалось преодолеть трудности и наладить эффективную пропаганду в период военных действий.
The article presents an analysis of the information activity of the British media during the Second World War. The purpose of the research is to study the features of the government agencies interaction with all the media channels. The novelty of the work is in the fact that the authors carry out a comprehensive analysis of the activity of the coalition government and the Ministry of Information in relation to the British media on the basis of attracting original material. The paper determines the evolution stages of the information policy of the government circles and ascertains that they managed to overcome difficulties and to establish effective propaganda during the war.