Медиапотребление в России: резервы лидерства

Рассматривается соотношение телевидения и Интернета в процессе потребления этих источников информации аудиторией. Телевидение остается главным источником новостей, но рекламодатели сделали ставку на Интернет. В связи с этим ожидаемы подвижки, обусловленные цифровизацией телевидения по всей стране. Обсуждаются точки напряжения в социальных сетях: влияние на психику; вход в соцсети во время работы и др.

Media Consumption in Russia: Leadership’s Stockpiles

The article discusses the ratio of television to Internet in the context of media consumption by the audience. Television remains the main source of news for the audience. However, advertisers, judging by the volume of advertising on the Internet, have been relying on the Internet. In this context, developments are expected in connection with the upcoming digitalization of television throughout the country. The tension points are being discussed in the social networks: the infl uence on the one’s mental stated, social networks’ access during working hours.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
56-64
Status
Published
Volume
25
Year
2019
Organizations
  • 1 Lomonosov Moscow State University
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
ПОТРЕБЛЕНИЕ РАЗНЫХ ИСТОЧНИКОВ НОВОСТНОЙ ИНФОРМАЦИИ; СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ ИЗМЕРЕНИЯ КОНТАКТОВ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ С ИНТЕРНЕТОМ И ТЕЛЕВИДЕНИЕМ; ДОЛЯ ИНТЕРНЕТ-РЕКЛАМЫ В СРАВНЕНИИ С ТЕЛЕВИЗИОННОЙ; ЦИФРОВИЗАЦИЯ ТЕЛЕВИДЕНИЯ; СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ И ИХ ТОЧКИ НАПРЯЖЕНИЯ; CONSUMPTION OF VARIOUS SOURCES OF NEWS; SOCIOLOGICAL MEASUREMENTS OF CONTACTS REGARDING THE INTERNET AND TELEVISION; THE RATIO OF TELEVISION ADVERTISING AND THE INTERNET ADVERTISING; DIGITALIZATION OF TELEVISION; SOCIAL NETWORKS AND AREAS OF TENSIONS
Share

Other records

Plotkin D.V., Reshetnikov M.N., Gafarov U.O., Belentseva O.V., Plekhanova A.S., Shaikhutdinova D.A., Sinitsyn M.V.
Доказательная гастроэнтерология. Общество с ограниченной ответственностью Издательство Медиа Сфера. Vol. 8. 2019. P. 43-49