Особенности обучения фразеологической системе на занятиях по русскому языку как иностранному

Объектом исследовательского интереса является фразеологическая система русского языка. В методике русского языка как иностранного не решен вопрос включения в содержание обучения фразеологических единиц. Это связано с отсутствием четких критериев отбора лексического материала и порядка его включения в учебных процесс. В работе представлен анализ наиболее популярных среди преподавателей русского языка как иностранного учебных пособий и справочников; описаны и систематизированы задания по изучению фразеологических единиц.

Features of training in a phraseological system at Russian classes in as foreign

The object of research interest is the phraseological system of Russian. In the methodology of Russian as a foreign language, the question of including phraseological units in the content of education is not resolved. This is due to the lack of clear criteria for the selection of lexical material and the order of its inclusion in the learning process. The work presents an analysis of the most popular among teachers of Russian as a foreign textbooks and reference books; it is described and systematized the assignments for the study of phraseological units.

Authors
Chernova N.V. 1 , Fisenko O.S. 1 , Kokova E.L.2
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Научные технологии
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
99-103
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 RUDN
  • 2 Kabardino-Balkar state University named after Kh. M. Berbekov
Keywords
русский язык как иностранный; фразеологическая система русского языка; сематизация фразеологических единиц
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61332/
Share

Other records