Формирование системы стратегического регулирования индустрии туризма и гостеприимства

В статье рассмотрены направления формирования системы стратегического регу лирования индустрии туризма и гостеприимства. К данным направлениям можно отнести обеспече ние внутренней конвертируемости услуг путем повышения их качества и расширения ассортимента, улучшение сервисных условий обслуживания, организацию производства экологически чистой сельско хозяйственной продукции для удовлетворения потребностей отдыхающих в высококачественных про дуктах питания, концентрацию средств и ресурсов на объектах инфраструктуры.

Formation of a system of strategic regulation of the tourism and hospitality industry

The article deals with the directions of formation of the system of strategic regulation of the tourism and hospitality industry. These areas include ensuring internal convertibility of services by improving their quality and expanding the range, improving service conditions, the organization of production of environmentally friendly agricultural products to meet the needs of tourists in high-quality food, the concentration of funds and resources on infrastructure.

Authors
Avilova N.L.1 , Kosareva N.V. 1 , Adashova T.A. 2 , Бабаева З.Ш.3
Publisher
Редакция журнала Экономика и предпринимательство
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
707-710
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Russian State University of Physical Education, Sport, Youth and Tourism (RSUPESY&T)
  • 2 RUDN University
  • 3 Дагестанский государственный университет
Keywords
система; стратегическое регулирование; индустрия; гостеприимства; туризм; ресурсы; system; strategic regulation; industry; hospitality; tourism; resources
Share

Other records

Melanina M.V., Verenikina A.Yu., Лысенко И.В.
Экономика и предпринимательство. Редакция журнала Экономика и предпринимательство. 2019. P. 191-194