ПРОДВИЖЕНИЕ ВУЗА В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ

Социальные сети, «лайки», «репосты», engagement rate… Цифровые медиа поглотили всю социальную сферу, в том числе образовательную. Статья посвящена анализу социальных сетей российских и зарубежных высших учебных заведений. Особое внимание уделяется официальной странице РУДН в социальной сети Facebook. В статье приводятся наиболее успешные форматы материалов социальных сетей. Кроме того, авторы акцентируют внимание на основных правилах ведения официальных страниц вузов.

A UNIVERSITY PROMOTION IN SOCIAL NETWORKS

Social networks, “likes”, “reposts”, engagement rate... Digital media has absorbed the entire social sphere, including education. The article is devoted to the analysis of social networks of Russian and foreign higher educational institutions. Special attention is paid to the official page of RUDN University in social network Facebook. The article presents the most successful formats of social media materials. In addition, the author focuses on the basic rules of the official pages of universities.

Authors
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
145-148
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
социальные сети; зарубежные вузы; российские вузы; интернет-среда; РУДН; facebook; engagement rate; smm; world class universities; social networks; international universities; russian universities; internet environment; RUDN university; world-class universities
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/60694/
Share

Other records