В статье представлен анализ конкретного урока РКИ со знаком минус; дается комментарий к допущенным преподавателем методическим ошибкам, которые прослеживались на каждом этапе урока, а также предложены варианты их исправления. Урок РКИ рассматривается авторами как своеобразный сценарий речевой деятельности студента и учащихся, в котором присутствуют игровые технологии. В статье подчеркивается особая роль и миссия преподавателя-русиста, объясняется необходимость строгого отбора лексико-грамматических моделей, которые он имеет право использовать на начальном этапе обучения РКИ.
The authors of the article analyze a specific lesson with a minus sign. They give a comment on the methodological errors made by the teacher, which were traced at each stage of the lesson, and also suggest options for correcting them. The authors consider the lesson as a special scenario of student and student speech activity, in which there are gaming technologies. In the article, the authors emphasize the special role and mission of the Russian teacher, explaining the need for strict selection of lexical and grammatical models that he has the right to use at the initial stage of learning Russian as a foreign language.