Направления повышения конкурентоспособности фармацевтических предприятий

В статье рассмотрены различные аспекты управления конкурентоспособностью фармацевтического предприятия и его стратегического управления, выделены ключевые элементы и стороны, влияющие на уровень конкурентоспособности, обоснована и рассмотрена общая схема управления конкурентоспособности компаний и пути ее повышения в современных условиях экономики России, на примере АО «Фармстандарт» разработана стратегия укрепления конкурентоспособности с помощью организационных изменений и стратегии развития.

Directions of improving the competitiveness of pharmaceutical enterprises

The article discusses various aspects of managing the competitiveness of a pharmaceutical enterprise and its strategic management, highlighted the key elements and parties that affect the level of competitiveness, the general scheme of managing companies' competitiveness and ways to improve it in modern conditions of the Russian economy are substantiated and reviewed, Using the example of JSC Pharmstandard, a competitive competitiveness strategy was developed through organizational changes and development strategies.

Number of issue
1
Language
Russian
Pages
49
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 РУДН
Keywords
стратегическое управление; стейкхолдеры; управление конкурентоспособностью; конкурентные преимущества; фармацевтические предприятия; фармацевтическая промышленность; strategic management; stakeholders; competitiveness management; competitive advantages; pharmaceutical companies; pharmaceutical industry
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59989/
Share

Other records