АКАДЕМИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ: НОВОЕ СОДЕРЖАНИЕ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВИЗАЦИИ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ

На основе многочисленных зарубежных публикаций авторы анализируют проблемную область академического развития, которая до сих пор практически не получила разработки в российской педагогической науке. В статье обосновывается определение и содержание основных понятий академического развития, а также основные направления международных исследований и феноменологии.

A UNIVERSITY LECtURER' ACADEMIC DEVELOPMENT: NEW READINGS IN THE DIGITALISATION MILIEU

The authors analyze a research area of academic development, leaning on multiple foreign publications. As it is proved the area in Russian educational research has not gained any essential focus so far. The article defines the key terms and concepts of academic developments and sets the major lines of international research on academic development phenomenon and area.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
17-22
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Moscow State Institute of International Relations (University)
  • 2 RUDN University
Keywords
academic development; professional development; researcher development; higher education; university lecturer; академическое развитие; профессиональное развитие; развитие исследовательских компетенций; высшее образование; преподаватель
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59318/
Share

Other records