ОЦЕНКА АНТРОПОГЕННОГО ВЛИЯНИЯ ГОРОДСКОЙ СРЕДЫ НА ПСИХОФУНКЦИОНАЛЬНЫЕ СИСТЕМЫ УЧАЩИХСЯ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ

На выборке 233 учащихся средней школы проведено изучение антропогенных факторов на психофункциональное состояние. Было выявлено, что на когнитивные функции (память, внимание) и психическую деятельность учащихся средней школы антропогенные факторы столичного мегаполиса оказывали значимое воздействие.

ASSESSMENT OF ANTHROPOGENIC INFLUENCE OF URBAN ENVIRONMENT ON PSYCHOFUNCTIONAL SYSTEM SCHOOLCHILDREN

On a sample of 233 high school students a study of anthropogenic factors on the psychofunctional state. It was found that the cognitive functions (memory, attention) and mental activity of secondary school students anthropogenic factors of the capital city had a significant impact.

Authors
Danacheva M.N. 1 , Ilyinykh O.V.2 , Vyalov E.A. 1
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
81-83
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Moscow Scientific and Practical Center of Narcology
Keywords
secondary school students; cognitive functions; anthropogenic factors; учащиеся средней школы; когнитивные функции; антропогенные факторы
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/58831/
Share

Other records