ОЦЕНКА ЭФФЕКТИВНОСТИ КОГНИТИВНЫХ РЕСУРСОВ В ГЛОБАЛЬНОМ НАУЧНОМ СОТРУДНИЧЕСТВЕ

Статья посвящена вопросам последипломного образования. Рассматривается когнитивный аспект как неоспоримый сегмент в международном научном сотрудничестве. Авторы прилагают усилия для анализа проблем, возникающих в процессе преподавания английского языка в исследовательских целях, а также путей их преодоления. Синергетическая концепция позиционируется в качестве базовой.

EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF COGNITIVE RESOURCES FOR GLOBAL SCIENTIFIC COLLABORATION

The article focuses on the post-graduates' education. Cognitive complexity aspect as an undeniable segment in international research collaboration is considered. The authors make an effort to analyze the problems arising in the process of teaching English for research purposes, as well as ways to overcome them. The synergy concept is described as a fundamental.

Authors
Tsilenko L.P.1 , Zakirova E.S. 2 , Tsilenko K.S.3
Publisher
Орловский государственный университет им. И.С. Тургенева
Language
Russian
Pages
691-696
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Moscow Polytechnic University
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
  • 3 Dmitry Rogachev Federal Research Center of Pediatric Hematology, Oncology and Immunology
Keywords
cognitive aspect; next generation scientists; postgraduate education; English for research purposes; английский язык для исследовательских целей; аспирантура; когнитивный аспект; ученый нового поколения
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/58731/
Share

Other records