Методы прикладной статистики в анализе маркетинговой информации

В работе рассматривается алгоритм построения эконометрической модели по данным цен на туристические путёвки и их характеристик. Подробно описан результат исследования, приведены графики и сделаны выводы. Для анализа наблюдений использовался пакет Eviews. Отдельным этапом в работе является проверка остатков модели на нормальность и гетероскедостичность, а также включение переключателя для более точного анализа.

Methods of applied statistics in analysis of marketing information

The paper considers an algorithm for constructing econometric models based on data for travel vouchers and their characteristics. The result of the research is described in detail, the graphs and conclusions are given. For the observations analysis was used Eview package. A separate stage of this work is the verification of model residues for normality and heteroscedasticity, as well as switching the filter for more accurate analysis.

Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
493-495
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
econometric model; residual normality; forecast; correction; heteroscedasticity; hypothesis; эконометрическая модель; нормальность остатков; прогноз; гетероскедостичность; подправка; гипотезы
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/58531/
Share

Other records