В настоящей статье рассматриваются сложности обучения иностранному языкустудентов неязыкового ВУЗа, обосновывается тезис о том, что, применение коммуникативной методики обучения и метода кейсов (casestudy) значительно упрощает усвоение студентами учебной программы и обеспечивает высокие результаты. Автор статьи полагает, что знание иностранного языка техническим специалистам необходимо, поскольку они могут оказаться в ситуации, когда при переводе важной информации потребуется их квалифицированная помощь переводчику. В связи с этим, несмотря на все существующие сложности, изучение иностранного языка по специальности является важным фактором профессионального развитиястудентов неязыкового ВУЗа.
This article analyses the main problems of teaching a foreign language to students of a non-linguistic university, substantiates the thesis that the usage of the communicative teaching method and case studyconsiderably simplify acquisition of a second language by students and ensure high quality results. The author assumes that technical specialists need foreign language knowledge, as they can find themselves in a situation, when their technical knowledge is required to help the translator (interpreter) in order to transfer all the important details in the process of translation. In this regard, despite all the difficulties, a foreign language study in any profession is an important factor of the professional development of the students of non-linguistic universities.