В статье анализируется важность разработки предпринимательских инструментов развития гостиничного бизнеса в Сирии, где индустрия гостеприимства растет очень быстро и составляет почти 10% мирового ВВП. Индустрия гостеприимства расширяется во всем мире и способствует ее росту в меняющейся многокультурной среде. Гостеприимство строится на региональном, национальном и глобальном уровнях. Интернационально-ориентированная индустрия гостеприимства с различными компаниями конкурирует также на местном и региональном уровнях (6,4%) и (2,2%). В Сирии существует много туристических потенциалов и безопасных городов, где можно поощрять туристические потоки. Однако эти возможности не используются идеальным способом для размещения всех видов туризма.
The article analyzes the importance of developing entrepreneurial tools for the development of the hotel business in Syria, where the hospitality industry is growing very rapidly and makes up almost 10% of world GDP. The hospitality industry is expanding globally and contributing to its growth in a changing multicultural environment. Hospitality is built at the regional, national and global levels. The internationally-oriented hospitality industry also competes with various companies at the 13 local and regional levels (6.4%) and (2.2%). In Syria, there are many tourist potential and safe cities where tourist flows can be encouraged. However, these opportunities are not used in an ideal way to accommodate all types of tourism.