Особенности построения текста в российских журналах о туризме

В данной статье рассматриваются элементы текста журналов «Condé Nast Traveller» и «National Geographic Traveler», на основании которых делаются выводы об основных особенностях построения текста, характерных для туристических журналов данного временного периода, а также о содержании экспрессии в репортажах о путешествиях.

Structure peculiarities of the text in Russian journals of tourism

The article presents the text elements in journals «Condé Nast Traveller» and «National Geographic Traveler». The author draws conclusions about the main structure features of the text, typical for tourism journals in a specific time period, and about the expression content in the reports on travelling.

Authors
Spirina A.Yu.1
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
34-40
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
СМИ; журналы о туризме; экспрессивность текста; «ловушки внимания»; Mass Media; tourism journals; text expression; attention traps
Share

Other records