ВЛИЯНИЕ ДЕЛОВОЙ КУЛЬТУРЫ НА ОСОБЕННОСТИ ВЫХОДА КИТАЙСКИХ КОМПАНИЙ НА ЗАРУБЕЖНЫЕ РЫНКИ

В статье рассмотрены культурологические и социальные отличия китайской культурной традиции и западноевропейской. Показано разное отношение к ведению бизнеса, планированию стратегий развития и общения с партнерами. Стереотипы и правила древней культурной традиции Китая нашли отражение и в деловой культуре современной бизнес-элиты, которая выдвигает требования к правилам делового общения по отношению к зарубежными партнерами при ведении совместного бизнеса и при выходе китайских компаний на зарубежные рынки.

THE INFLUENCE OF BUSINESS CULTURE ON THE PECULIARITIES OF CHINESE COMPANIES' EXIT ON FOREIGN MARKETS

In the article cultural and social differences of the Chinese cultural tradition and Western Europeans are considered. It is made known about different attitude towards doing business, planning development strategies and communicating with partners. Stereotypes and rules of the ancient cultural tradition of China are reflected in the business culture of the modern business elite, which puts forward its peculiarities of business communication to foreign partners in the conduct of joint business of Chinese companies in foreign markets.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
185-190
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
cult urological differences; Chinese tradition; communication with a partner; doing business; foreign markets; культурологические отличия; китайская традиция; общение с партнером; ведение бизнеса; зарубежные рынки
Share

Other records