КОРПОРАТИВНАЯ КУЛЬТУРА ОРГАНИЗАЦИИ В УСЛОВИЯХ ГЛОБАЛИЗАЦИИ

В данной статье проведен анализ влияния процесса глобализации на корпоративную культуру. Рассмотрены подходы к понимаю процесса глобализации, проанализированы характерные особенности данного явления. Процесс формирования корпоративной культуры находится во взаимосвязи с проблемами развития глобальной культурной среды, творческих, интеллектуальных и нравственных качеств личности и всего человечества. Теоретическую и методологическую базу исследования составляют подходы, предложенные зарубежными и отечественными исследователями.

The article deals with the problem of the influence of globalization on one of the elements of modern organizations - corporate culture. The approaches to understanding the globalization process are considered, the characteristic features of this phenomenon are also analyzed. The article aims to understand how globalization processes affect the development of corporate culture. The process of formation of corporate culture is in relationship with the problems of development of the global cultural environment, creative, intellectual and moral qualities of the individual and all mankind. The theoretical and methodological basis of the research consists of approaches proposed by foreign and domestic researchers.

Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
96-100
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
globalization; organization; organizational culture; corporate culture; глобализация; организация; корпоративная культура
Share

Other records