ВЛИЯНИЕ ЯЗЫКА ОБУЧЕНИЯ НА ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНОСТЬ ИЗЛОЖЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА (на примере курса "Латинская медицинская терминология")

В статье описываются различия в подходе к изложению грамматического материала при изучении латинской анатомической терминологии в русскоязычных и англоязычных группах . Излагаются проблемы, возникающие у англоязычных студентов при знакомстве с принципами построения латинских словосочетаний, и предлагается порядок прохождения материала, более подходящий, с точки зрения авторов, для освоения латинской системы именного склонения.

THE IMPACT OF LANGUAGE LEARNING ON THE SEQUENCE OF PRESENTATION OF EDUCATIONAL MATERIAL (for example, course "LATA medical terminology")

The article describes the differences in the approach to the presentation of grammatical material in Russian-speaking and English-speaking groups studying Latin anatomical terminology. It specifies the problems that arise when English-speaking students learn the principles of construction of Latin phrases, and suggests the more appropriate order of material presentation for mastering the Latin system of declension.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
163-170
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
LATIN language; anatomical terminology; teaching in English; RUDN university; язык; анатомическая терминология; обучение на английском языке; РУДН
Share

Other records

Ryabkova V.V.
Проблемы современного образования. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. P. 180-185