Активные, пассивные конструкции и полные причастия как материал изучения грамматики

В статье рассматриваются цель, последовательность изучения активных, пассивных конструкций и полных причастий на довузовском этапе обучения иностранцев русскому языку. Обращается внимание на способы предупреждения ошибок в построении предложений с названными конструкциями и формами глагола.

Аctive, passive constructions and full participles as a material for studying grammar

The article examines the goal, the sequence of studying active, passive constructions and full participles at the pre-university stage of training foreigners for the Russian language. Attention is drawn to ways to prevent errors in the construction of sentences with the named constructs and forms of the verb.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
54-59
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
active construction; passive construction; three-term passive; twotermed passive; full participle; word-combination; coordination; активная конструкция; пассивная конструкция; трехчленный пассив; двучленный пассив; полное причастие; словосочетание; согласование
Share

Other records