Достижения в области технологий и доступность аудио- и видеоматериалов ориентируют преподавателя на использование в учебном процессе фильмов как средства приобретения профессиональных, лингвострановедческих и социокультурных знаний. В статье рассказывается об опыте использования художественных фильмов в обучении профессионально-ориентированному английскому языку студентов медицинских специальностей. Рассмотрены преимущества использования фильмов в учебном процессе: аутентичности, языковых и культурных особенностей, мотивации студентов в изучении профессионального английского языка. Разработаны критерии отбора учебного материала. Посредством исследования преимуществ, обоснованы принципы интеграции фильмов в разработку учебных материалов по иностранному языку.
Advances in technology and multimedia materials availability orient the teacher to the use of films in the educational process as a means of acquiring professional, linguistic, cultural and sociocultural knowledge. The article describes the experience of using feature films in teaching English for Specific Purposes (ESP) for medical students. The advantages of using films in the educational process such as authenticity, linguistic and cultural characteristics, students' motivation to learn professionally oriented English are considered. The criteria for the selection of educational materials are developed. Based on the study of their advantages, the principles and procedures of the films integration in materials development for Language Learning are justified.